Herrestadsfjällsloppet!

Lite sent inlägg men bättre sent än aldrig.
Ikväll va det dags för vårat motionslopp på mtb här i Uddevalla.
Banan va helt grymt fin och bra skick i år. Bra jobb alla inblandade.
Blev en väldigt lugn start då jag tog täten i lugnt tempo och ingen va intresserad av att gå upp att köra.
Det va bara att tacka och ta emot att få vara först ut i skogen, hade med mig Kangas vilket jag räknat med och vi körde på i lagom tempo och det visade sig att vi fick en lucka direkt.
Men bara efter ett par kilometer så fick David in en gren i bakväxeln och knäckte växelörat vilket va skittråkigt då vi hade kunnat få en rolig dag för Uddevalla ck med oss båda i täten.
Men då han tyvärr fick bryta så va det bara att köra på i mitt egna tempo.
Fick med mig Viktor Torstensson efter någon mil då han anslöt på grusvägen och fick en bra tur ihop med några försök av honom att hänga av mig på asfalten och gruset.
Men hade bra ben och kunde gå med honom på hans ryck.
Visste då min plan att vara först i sista skogen vilket så blev och kunde gå ifrån honom där och vinna ganska enkelt.
Riktigt kul att vinna, men väldigt tråkigt för Kangas att köra sönder då han är i riktigt vass form nu.
Bra kört alla andra som va med och kul att vi hade så många med där uppe toppen.
Kommer lite fler bilder imorgon men här en bra bild på mig och Kangas :-)
Sov gott



Kommentarer
Kangas

Tack för omtanken =) Bra kört! Go bild också!

2012-06-06 @ 00:21:01
Eva

Gratulerar till segern!!!

2012-06-06 @ 08:12:55
Nico

Bra kört klippan och kul blogg!!!

Kör så det ryker!!



//Nico

2012-06-07 @ 19:24:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

donaldhandersson

CYKEL BLOGG

RSS 2.0